Sabtu, 1 November 2008

Di kenang...............

Your smile make me happy.....

"smekom cikgu, chat ke?ari isnin nie sy exam, jadi sy ngan mmber2 len mtk ckgu doakan tok kte owg...(yana 2m)"

"mesti ar ingt lg kat ckgu..rindu ar..kte owg smue bosan bile belajar ngan ckgu xxx, die slalu x msk klas pown, x best ar."

"ckgu dah ajar kitaorang ngn ikhlas, time kasih byk2 atas pengorbanan ckgu utk kita owg...."


Itulah antara mesej-mesej yang aku dapat malam tadi dari ex-anak murid aku. Mesej itu mengingatkan aku kembali pada anak-anak murid aku yang ader kat Sek Men Lepar Utara terutama bdk2 asrama putera, 1s, 1m, 2m, 2k, 2u, 3m, 4s, 4k, 4u dan lain-lain. Aku merasakan bahawa pemergian aku merupakan satu kehilangan besar pada diaorg, pendekatan aku yang berbeza dlm sesi pengajaran mungkin membuatkan ingatan mereka terhadap aku sukar diluputkan. Ada gelak ketawa dan belajar dalam suasana yang ceria dan bersemangat. Mereka juga sering berkongsi masalah dengan aku dan aku selalu bersedia menjadi pendengar yang setia pada mereka. Aku cuba menjadi budak-budak kembali dan belajar bagaimana menjadi seperti mereka..hahaha...Aku juga selalu memberikan penghargaan bagi mereka yang berjaya dan memberi kata-kata semangat pada mereka yang kureng, dengan itu aku berharap mereka akan berubah menjadi pelajar yang cemerlang... Aku selalu berdoa agar mereka selalu berjaya dan dapat menjadi manusia yang soleh dan solehah, aku selalu mengharapkan mereka sentiasa beroleh hidayah dari yang esa seterusnya menjadi seorang yang mempunyai minda kelas pertama.


Berbalik hal di opis, hari sabtu ngan ahad pun aku bekerja di musim exam nie. Paper memang everyday ader pagi n petang, jadi memang agak stress jugak la psl hari cuti terganggu...hehehe...Staf aku boleh la claim OT, mcm aku harap dapat CTR je la...hehehe. Housemate n semua member-member PPP aku ramai yang balik kampung, nasib baik ader Hj Ros Hasri n wife dier, boleh la kuar makan malam tadi. Tapi malam nie tinggal aku je la pasal Hj Ros pun nak balik Melaka petang nie. Malam tadi tido agak lewat pasal aku ader uat lagu pasal kegembiraan. Lagu ni ala-ala ska sikit n ader elemen-elemen muzik daripada group Kluk Kluk Adventures sikit.


That's all for today...if i have extra time, i will update my blog...adios..chow sin chee...salam


Tiada ulasan: