Selasa, 4 November 2008

Degil.....

Suka mak tiri laki atuk ko jer parking keta camnier...aku bakar saja jer...

Salam....

Jiwa kacau? itu yang aku rasakan sesetengah remaja masakini alami. Hidup penuh ngan impian tetapi x tau cara untuk mengapai impian itu dengan betul. Ada yang amik jalan mudah dan merasakan jalan yang di pilih itu adalah yang terbaik untuk diri mereka. Bila jalan yang di pilih itu salah, ini terus menyebabkan mereka terus terbabas dan tenggelam di dalam lautan yang dalam. Kesan dari ini menyebabkan mereka menjadi x ketahuan dan jiwa mereka menjadi kacau. Jalan mudah, bunuh diri @ hisap dadah. Yang teruk? badan mereka sendri.

Degil? bagi mereka yang rasakan diri mereka Otai @ gangster. Ingat baguih ker? Hahaha...dan Budak-budak kat Sempana Riau pun ramai yang macam nie. Malam-malam bising dan menjerit sampai tengah malam, tanpa memikirkan perasaan kawan-kawan mereka yang sedang study dan membuat preparation untuk exam keesokkan harinya. Walaupun berulang kali di tegur mereka tetap melakukan perkara yang sama. Kalau adik aku la, lama dah aku ikat kat pokok pastu bagi kerengge gigit..hehehe. Nak melawan betui. Camtu gak ngan kes main skateboard kat bawah asrama dan parking kereta kat bawah kolej. Bukan saja menyusahkan PPP tetapi juga menyusahkan banyak pihak. Malam tadi pegawai keselamatan telah di panggil untuk keluarkan surat-surat saman pada pelajar-pelajar yang parking kereta. Itu hanya langkah sementara saja bagi aku. Maybe saman RM10 tu bagi mereka kacang jer nak di jelaskan..anak orang kaya la katakan. Maybe lepas nie aku nak propose agar denda saman akan dimaksimumkan sehingga RM200, padan muka.

Hari ni macam biasa la, exam. Aku akan pastikan aku sampai ke Opis before 7.15am. Jadi kul 6.15 setiap hari aku dah bersiap sedia bangun dari tidur walaupun malam-malam aku tidur agak lewat...Mama pun paham2 jer kalau aku x berbalas msg (dah tido la tu). Nak uat camner, ngantuk la katakan. Sabar jer la ngan perangai papa sorang nie. Masa exam nie tanggungjawab dah mbertambah mencabar la katakan. Jangan merajuk macam ari tu dah la. X pandai la nak pujuk-pujuk nie...banyak lagi benda nak pikir time2 kritikal camnier........

Sampai sini saja coretan pada hari ni...adios...chow sin chee.............

Tiada ulasan: