Isnin, 24 November 2008

Ceria......

Aku harap Apak kembali segar macam bunga nie...walaupun kena salji tetap segar jer.....


Alhamdullillah....Allah masih bagi aku kekuatan untuk menulis pada hari ni. Aku rasa seronok balik kampung minggu lepas. Pertama sekali kerana ayah aku dah kembali sihat walaupun masih belum sepenuhnya (kondisi dalam 80% peratus). Kedua, aku dah berani ikut jalan short cut..hahaha. Tentang ayah aku, dah lama dier x kuar rumah kerana masih belum kuat untuk menaiki motor. Dan sepanjang aku balik ari tu, aku bawak dier sembahyang kat Masjid An Nur, STU setiap waktu dan aku dapat lihat kegembiraan dier untuk kembali sembahyang berjemaah bersama kawan-kawannya. Banyak yang bertanya khabar dan bertegur sapa untuk menanyakan tentang kesihatan ayah aku. Selepas ini aku berharap ayah aku terus sihat dan mampu menaiki motosikal sendiri untuk ke sana dan ke mari. Pertama kali dalam sebulan lebih nier aku tengok berat badan apak agak susut (sebelum sakit 89 kg dan sekarang hanya 77 kg sahaja)....Dan sekarang nie memang selera makan dier bertambah-tambah..hahaha...hopefully naik balik la badan dier....Aku sangat bersyukur, sungguh bersyukur ke hadrat NYA kerana mengembalikan kegembiraan dalam keluarga kami seperti dulu. Cuma sekarang nier makanan apak masih di control...x bleh nak makan mcm2 dah..hehehe...Paberet dier skang nier Epal Hijau je la..sehari 3 biji gak makan...hehehehe...Nampaknya raya haji nanti plak la aku berpeluang jumpa dier......Cuti baru ni pun dapat jumpa member lama Mat Lie kat Jerantut, walaupun sekejap banyak yang kita orang bincangkan...hehehe.. apa apa pun Lie aku harap ko tabah melayan kerenah budak-budak aspura..(macam macam kes terpaksa dier setelkan sorang-sorang pasal semua warden dah lari..hehehe)...jgn terlampau ganaz sangat abih calar keta ko nanti..hehehe

Semalam aku sampai Segamat lebih kurang kul 12 lebih, terus masuk opis tengok email n surat-surat...check2 ader 3 surat panggil kursus n meeting, jadi stat esok petang aku dah nak kena pegi JB untuk meeting rumusan perjanjian program dan bila kat sana nanti aku berpeluang ke PTP dan JSNAC (Iskandariah)....lama dah aku x gi JB nier..hehehe....Jauh JB dari Segamat lebih kurang 2 jam setengah gak la, jadi ptg sok bertolak kul 4.30 pastu check in kat Hotel Putri Pacific...Hari ni agak tenang x sesibuk time exam ari tu..aku pun bleh datang lewat ke opis..hehehe..ok la..sampai sini saja coretan aku untuk hari nie...adios....

Tiada ulasan: