Sabtu, 1 Ogos 2009

Kembali ke Asal

KL, kota penuh dugaan....

Senja di KL, selepas kuar dari Pertama Kompleks.....


First time masuk UKM......

Malam Dinner Peserta Induksi....

Salam.....

Setelah hampir 3 minggu berinduksi di Kampung Gajah, tiba masanya aku bekerja kembali menunaikan tanggungjawab sebagai seorang staff UiTM. Semalam walaupun aku amik cuti, aku tetap datang ke opis sign apa yang patut n review kerja-kerja yang bertimbun di atas meja. Aku masuk opis seawal pukul 7.15 pagi pasal aku dah berjanji ngan Basha nak follow dier pergi UKM (dia nak anto proposal PHD psl nak sambung belajar kat sana)....Kul 8 aku dah bergerak ke KL, Radzi pun join sekali (maklum la bagi org bergelar suami PJJ...hehehe). First time dalam idup aku menjejak kaki ke UKM Bangi (UKM x tutup lagi, maklum la H1N1 x menular lagi kat situ), aku juga berpeluang sembahyang jumaat kat situ (khutbah yang dibacakan sangat bersemangat dan menarik untuk didengar...rasanya secara spontan.....x ngantok pun....khutbah pasal musibah yang menimpa akhir-akhir ini)....satu khutbah yang baik untuk remaja. Abis sembahyang jumaat dah bergegas ke Faculty Bizz.....lama gak la aku tunggu Basha...sambil-sambil tunggu tuer, aku rewang-rewang sekitar kampus...besar gak la UKM nier rupenyer.

Kul 4.30 petang selepas Basha selesai jumpa advisor dier, kitaorang bergegas ke KL dan destinasi yang ingin ditujui Pertama Complex. Aku nak cari megazine Empayar dan beli CD album Green Day baru (21st Century Breakdown) kat Kedai Kaset Rock kat tingkat 1 Pertama Complex. Nasib baik ada. Tapi Majalah Empayar xder lasi Issue Ogos, jadi aku rembat jer la issue Julai. Maghrib dah bertolak keluar dari KL menuju ke Segamat. OTW balik singgah kat RNR Seremban untuk sembahyang. Kami makan kat Kedai Roti Nan Cheis kat Gemas (balik ikut exit tampin). Hari ini, aku sibuk jalan-jalan kat Bandar Segamat, punya la ramai orang....hehehehe. Esok apa la plak aku nak uat? kena planning nier....adios....

Tiada ulasan: