Jumaat, 14 Ogos 2009

1 Tahun

Salam

Dah lama aku nak tulis entry nier......Dah 1 tahun aku duk kat Segamat nier, jerit perih dalam menjalani kehidupan mendewasakan dan mematangkan aku. Bersyukur, atas kurniaan Illahi terhadap insan seperti aku nier. Aku x tau persepsi orang terhadap aku. Bagi aku, tiada banyak masalah aku ngan org2 lain. Aku cuba memahami, memberi bantuan dan menolong selagi boleh terutama pelajar, tetapi kadang-kadang aku sendiri x paham. Kenapa mereka masih x berubah? Insaf yang ditunjukkan hanya bersifat sementara. Lain......dari yang sebelum susah tuer.

Dah 1 tahun, macam-macam ragam manusia yang aku jumpa. Kawan yang sebenar, kawan sekejap-kejap, kawan maki dan lain-lain lagi la. Rupanya manusia memang banyak perwatakan dan hidup kat dunia nier macam pentas wayang. Hhhmmmmm...terlalu subjektif untuk di terangkan kepada umum.....

Dengan penuh rasa kesyukuran terhadap-Nya.....aku berjanji, bukan pada diri sahaja tetapi juga pada keluarga aku, kawan-kawan baik aku, bos aku, staf-staf aku dan seterusnya pelajar-pelajar UiTM bahawa aku akan bekerja lebih baik dan baik dari sekarang, lebih bersifat penyabar dan lain-lain lagi la.... biar la apa orang nak kata, janji tetap aku nak kotakan.....AKU NAK TOLONG ORANG DAN BEKERJA DENGAN LEBIH IKHLAS......adios

Tiada ulasan: