Selasa, 17 Mac 2009

Manusia Berguna.....

Hidup nier macam kapal.......salah pilih jalan, hanyut di lambung ombak...

"assalamualaikum.....cikgu apa khabar?...pertama sekali saya ingin ucap terima kasih coz sudi tolong saya....jasa cikgu x kan sy lupakan sampai bila2...saya x thu cm ne nak bls jasa cikgu...hanya mampu ucap terima kasih atas segalanya.....time kasih cikgu..... " - are-pis (friendster)

Kenapa nak ucapkan terima kasih pada aku? itulah persoalan yang sering aku ajukan pada diri aku setiap kali orang mengucapkan terima kasih...Aku rasa sebagai khalifah di muka bumi dan manusia yang bertanggungjawab, memang tugas aku untuk melakukan kebaikan di dunia ini. Persepsi orang lain terhadap aku memang aku x bleh nak predict...SEBAB? ucapan ini tidak boleh aku tentukan biler diucapkan oleh manusia pada aku....tapi bila ucapan macam nier, kadang-kadang aku tertanya-tanya? Adakah aku dah cukup perfect? Adakah aku terlalu baik buat manusia yang lain sampai nak beri penghargaan macam nier?

Bagi aku, aku hanya menjalankan amanah yang telah ditugaskan oleh Allah SWT kepada aku, kerna aku percaya manusia hidup bukan untuk mendapatkan reward? CUKUP...CUKUP di dalam membantu manusia lain mendapat nikmat di dunia ini...takkan kita sanggup nak tengok orang lain merana kerna kita? xkan kita sanggup melihat manusia lain mati kerna kita?

Cuma satu jer pesan aku pada kawan-kawan, ex-anak murid.....apa yang kita lakukan kat dunia nier...JANGAN LUPA SIAPA KITA DAN SAYANGILAH ORANG TUA KITA......kerana dengan benda-benda inilah yang akan mendekatkan kita dengan ALLAH SWT.....Wallahualam...adios

Tiada ulasan: