Rabu, 8 Oktober 2008

Proton Genesis..........

Sekali tengok dari depan mcm Avanza..

Dari tepi plak mcm Toyota Alphard..

Dari belakang, mcm Honda Stream...

Salam.........

Inilah gambar terbaru MPV Proton (illegal gambar nie - ader staff proton bocor rahsia la ni..hehe). Aku dapat nie dari kawan aku. Nama keta nie pun xder lagi tu pasal proton uat kuiz menamakan keta ni. Aku pun masuk gak peraduan tu (banyak gak aku hantar) n aku paling suka perkataan Genesis, Jadi aku namakan Proton Genesis. Maksud Genesis adalah "Beginning" jadi satu permulaan ke era baru. Biasanya sedan n aeroback jer n skang MPV. Harap-harap bleh la menang. Hadiah utama MPV ni la sebijik. Harap-harap CEO Proton suka la ngan nama yang aku bagi tu..hehehe.

Enjin MPV baru nie pakai 1.6 Campro, maybe sama ngan enjin Waja n Persona. Aku rasa kalau harga keta ni di bawah 70k, rasanya memang ramai orang yang akan pakai termasuklah aku..hehehe. Keta ni bakal di "launching" kan pada Mac tahun depan. Jadi standby la duit untuk booking MPV nie..hehehe. Nanti kalo beli ramai-ramai kiter bleh uat kelab - Genesis Owner's Club (GOC) cadangan aku jer la..hehehe. (macam best jer).

Tentang aku, jap lagi dalam kul 11.30 nak antar mak aku n Afif ke stesen bas (bas ekspress kul 12.00 ke Pahang). Sunyi la aku lepas ni..hehehe. Nasib baik Astro dah ader x la sunyi sangat. (lepas bola, bola lagi, dan lagi....) hehehe. Ok sampai sini saja uat masa nie la. Boring-boring kang aku tulis lagi..adios...chow sin chee...

Tiada ulasan: