Rabu, 28 Oktober 2009

Cerita Pasal Exam (Siri 2)

Nak sambung pasal exam lagi? Jadual perancangan study. Bunyi macam kelako, tapi itu la yang aku praktikkan. Selalunya aku akan planning waktu2 untuk study, ulangkaji dan latih tubi. Jadual makan juga dinyatakan dengan jelas dalam jadual tersebut (hehehe...takut termiss makan). Kadang2 aku akan masukkan juga time utk gi library, biasanya waktu malam. Biasanya sepanjang waktu study, aku akan stand by kan bekalan makanan sebagai kudapan ketika study. Air 100 plus dan ali cafe juga tidak dilupakan (kadang-kadang tertidur gak...hehehe).

Masa aku study Ijazah, baru aku tau kalo kita nak study nier x elok makan asam2 nier takut mudah lupa. Ye ker? aku sendiri pun x pasti...hehehehe (aku dulu2 suka makan asam..). Aku masih ingat pada semester 4 ijazah. Masa tuer tengah hangat citer Bawang Puteh Bawang Merah...hehehe. Setiap petang mesti adanyer dan aktiviti study depan tv merupakan pilihan utama...hehehehe. Di UiTM, biasanya pelajar di beri cuti study week seminggu sebelum exam berlangsung. Time nier memang study ker? Rupanya aku biasanya akan menipu diri sendiri (buku jer byk bwk balik, tp x study pun...hehehe), better study kat kampus lagi baguih dok ada. Bila diploma memang la aku selalu balik masa cuti cenggini, tp masa degree dulu x la (maklum la, duk jauh di utara, tambang dah berapa...hehehe).

Tempat yang strategik sememangnya menjadi pilihan aku. Aku lebih sukakan suasana yang tenang dan lebih relax (biasanya jauh dari orang dan atas katil) - tuer psl aku suka study awal pagi tp bila duk hostel memang kitaran tido aku agak terganggu. maklum la member lain study sampai lewat mlm. Biasanya aku akan letak kain kat katil double decker aku utk menghalang pancaran dan aura lampu member yg study mlm. Tp biler duk menyewa kat luar (Padang Nyu, Arau Perlis), tenang sikit psl ada bilik memasing.

Nak hilangkan tension masa study? Kalo duk kat Dungun dulu, aku dan kengkawan suka lepak tepi pantai sambil membuat unggun api...hehehe. kadang2 menjerit melawan arus laut china selatan...hehehe. Masa kat Perlis, kami akan berkaraoke di Kedai makan Simpang Felda Chuping. RM1 utk satu lagu. Pernah juga buat giler pergi karaoke di Hotel Putra palace (bayar RM10, nyanyi la banyak mana pun + air coke satu gelas)...hehehe. Dah abis menyanyi memang pueh hati (geng karaoke - Man, Ben dan Bukit...hehehe).

Lagi cerita? Siri ke-3...adios....

Tiada ulasan: