Sabtu, 31 Januari 2009

Jadi kaya....

Salam....

Kawan-kawan aku banyak tanya....xnak jadi kaya ker? jom la join MLM aku.....hhhmmm....kadang-kadang kalo kita lagi senyap selagi tuer la diaorang kempen...Bagi aku, aku lebih suka menjadi manusia biasa...sederhana dari segala segi.....nak kaya macammana pun itu terpulang pada individu sendiri....memang lumrah manusia, harta yang banyak memang selalu dicari.....perbazaan pendapat tentang kehidupan kadang-kadang menyebabkan apa yang Allah S.W.T beri pada mereka x pernah cukup........mereka x pernah ambil kisah tentang kedatangan keuntungan dalam skim tersebut. Aku sendiri pernah melalui semua ini semasa aku belajar dulu...sebut saja Swiss Cash, EAIndex, E-Barrel.......semua aku dah cuba....ada yang untung dan ader yang rugi...kadang-kadang terfikir gak, camner duit boleh jadi bertambah sedangkan barangan yang dijual hanyalah secara maya.....berdosakah aku guna duit tuer untuk tujuan beli makanan? bagi kat ayah aku kat kampung? walaupun transaction keuntungan ditunjukkan dengan jelas...tetapi HALALkah duit itu? Persoalan ini sering menyebabkan aku takut untuk masuk skim cepat kaya atau MLM ini......biarlah...biarlah orang lain kaya...aku lebih suka idup sederhana macam nier...so, kawan-kawan JANGAN la nak suh aku masuk benda nier...kalo korang berjaya...aku tumpang gembira.....kalau bermasalah, aku sedia tolong korang.....ALLAH Maha Mengetahui....Wallahualam................

Tiada ulasan: