Jumaat, 12 September 2008

Saufi Hanim The best......

Bersama rakan-rakan AR dan orang besar Pejabat Pendaftar kat Shah Alam. Member-member kat sini ramai yang berbuka puase semalam kat Shah Alam, x ajak pun aku n kawan-kawan yang duk kat cawangan ni, siap telefon lagi si Loyer n najib.....tunggu la korang biler aku serang Shah Alam nanti...hehehe

Makan tengah malam? best ker? hehehe..malam tadi kul 12 lepas pegi klinik (sakit perut x ilang lagi la), aku, Epul (housemate) n Haji Ros pegi makan di Saufi Hanim. Kalau korang nak tau, kedai makan ni memang popular kat sini, malam-malam mmg penuh orang, bukan melayu jer cina india pun suka makan kat sini. Cara masakan dier style mamak sikit tu pasal ramai orang kut. So, kawan-kawan yang nak datang segamat aku syorkan pegi kat kedai makan tu, aku bawak pun bole.Kami lepak-lepak sampai kul 1 pagi baru balik. Balik rumah pun jadi susah tidur, nak dekat kul 2 baru tido. Kul 5 bangun plakuntuk sahur. Pagi tadi sahur ayam goreng lagi, 2 ketul abis..hehehe..


Pagi ni rasa sangat mengantuk, kerana aku memang x biasa tido balik lepas sahur...takut takut terlajak subuh...hehehe. Nasib baik aku ni jenis dah biasa macam ni. Xpe la kul 1 nanti bole la lelapkan mata kejap. Hari ni aku sorang jer ngan anak buah, Khalid cuti kut. X inform pun semalam. tapi hari ni HEA nyer aktiviti still terkawal, kurang sibuk la katakan..hehehe. Esok nak kuar bandar ngan Epul dalam kul 10 untuk gunting rambut n uat sikit conversion kat keta aku. Ingat nak cri bucket seat recaro kut...minx2 bleh dapat yang lawa nyer. Kat Segamat ni banyak gak kedai Half Cut. So member-member keta, nak cri barang keta turun la kat sini. Aku akan bwk korang ke kedai-kedai potong kat sini.


Pasal hostel, petang semalam aku sound budak-budak main skateboarding. Bising giler, orang nak dekat waktu berbuka sibuk main kat bawah kolej. Pastu on the way ke parking jumpe budak pompuan tengah tunggu member, kata dier la. Aku pun marah la mana bleh pompuan datang kolej lelaki, nak kena rogol ke? kang mula la nyusahkan orang. Apa la nak jadi budak-budak zaman ni (termasuk aku la..hehehe). Tapi aku yakin selagi kita berpegang teguh pada islam dan melakukan perkara yang wajib ke atas kita, nescaya nafsu kita mesti dapat di kawal punyer. Jadikan islam sebahagian dari hidup kita, kita hanya menumpang jer kat bumi ni...anytime jer ALLAH nak tarik....

Tiada ulasan: