Ahad, 13 September 2009

Sabtu & Ahad

Salam

Sesuatu yang dirancang memang susah untuk dibuat tambahan pula apabila cuti hujung minggu. Macam kami di Segamat nier, mana ada tempat yang boleh dikatakan heaven utk org muda mcm aku nier. Nak x nak, memang kena kuar.

Hari Sabtu

Seawal pukul 11, aku ngan epul bergerak ke Melaka. Target utama tentunya Melaka Mall (pasal ada sales Parkson). Dapat la aku tambah baju selai dua. After that, pegi ke Pahlawan Mall (targetnya adalah Al Ikhsan). Punya la banyak org shopping...hehehehe. Malam plak, aku tawaf satu hostel tengok benda-benda buruk yang bdk SR buat. Kesannya byk, tapi bebudak bilik yang diserbu entah ke mana perginya. Time aku uat spot check, pandai plak menyuruk. Kul 12.30 malam - 2.30 pagi terpaksa berjaga psl ada game MU, berbaloi berjaga maklum la MU menang 3-1 ke atas Totteham Hotspur....hehehehe. Iftikhar bengkek jer aku sms kutuk Arsenal kalah malam tadi, teruk plak tuer kena ngan Man City. Adebayor menggila betui atas kelab lama dier.

Hari Ahad

Kul 10 bergerak ke kedai keter, aku ingat nak servis absorber belakang keter aku. Pastu jalan kedai kat Taman Yayasan, tinted signal depan. Petang plak, menghadiri program sumbangan derma untuk penduduk Kampung Jabi yang miskin. Hujan yang renyai-renyai tentunya membangkitkan suasana syahdu bila mengenangkan nasib org yang susah. Ada anak, tetapi telah ditinggalkan dan dilupakan... Kadang-kadang aku terfikir, mudahnya anak-anak melupakan susah payah ayah ibu mereka membesarkan mereka. Tapi bila dah berjaya dan berpangkat, mak ayah pun disisihkan. Bagi mereka isteri dan harta benda merupakan benda yang paling penting dalam hidup. Mohon perlidungan Allah agar aku x tergolong mcm mereka.

Begitu la lebih kurang cerita hujung minggu aku.....adios....

Tiada ulasan: