Isnin, 14 September 2009

CANON

Aku jalan2 ronda2 pusing2 tengok blog orang..terjumpa la aku blog mamat neh..takde muka takde gambar..yang aku nampak gambar gitar tong dia ngan badan dia separuh..nak kekal misteri la tuh..cheh..aku tak kenal dia dan dia tak kenal aku..ape yang menarik perhatian aku ialah C.A.N.O.N...iye kawan kawan CANON..tapi bukan camera CANON..tetapi ialah lagu CANON..selama neh aku asik tengok budak Korea(ye ke korea??tak pasti oke..) main tanpa menunjukkan wajahnye yang tak berape nak kiut tuh..yang tuh versi rock..yang dah di ubah suai susunan lagu dan bunyiknya..tapi apa yang memeranjatkan aku adalah aku dah jumpa versi asal lagu neh..yang dimodifikasikan oleh Johann Pachelbel..(betul ke aku eja nama neh..)ataupun lagu nie memang dia yang gubah..aku tak dapat nak pastikan pasal tuh..yang aku tau Johann nie maen dalam tuning Drop D..ada jugak versi tuning C..aku tak tau plak yang mana satu betul neh..terlalu ghairah sampai aku tak reti nak mencari asal usul lagu neh..

Tak banyak yang aku tau..cuma lagu nie digubah pada tahun 1680 lagik..hahahaha..selama neh lagu tido yang aku maenkan sebelum aku masuk tido adalah satu lagu yang tak bertajuk dan tergantung..di mana aku asik dengar lagu neh dalam2 drama2 melayu jek..memang tak abes pun..so lagu tuh tergantung..bila aku dengar jek lagu neh..O0O..rerupanya lagu ni bertajuk Canon in D..waahh...hmm..aku dah terlalu teruja dah neh..dah terlalu seronok dah..aku taktau nak cakap ape lagik dah..kalo korang nak lagu neh aku bleh kasik..nnt korang just klik jek link kat bawah neh..aku chow dulu....adios....

Pachelbels Canon in D Piano Version

Tiada ulasan: