Ahad, 26 April 2009

Duniaku


Sering kali aku memikirkan, adakah cara hidup aku selari dengan kehendak dan jiwaku? bagi aku, aku suka ngan cara hidup aku. Aku seorang yang happening dan senang bergaul dengan semua orang. X kira tua atau muda memang aku senang berkawan dengan semua orang. Bagaimana pula sekiranya manusia tidak mengerti diri aku ini dan sering mempersoalkan apa yang telah aku lakukan? Aku cuba untuk bertoleransi dan berdiplomasi tapi kadang-kadang aku x dapat mengawal kemarahanku kepadanya. Pendekatan yang digunakan terlalu mendesak aku, aku tewas dengan nafsu amarah. Adakah perasaan benci ini tidak boleh dihilangkan dan perhubungan yang sedia ada disatukan kembali? Persepsi orang kadang-kadang melihat aku sebagai kejam dan sanggup memutuskan perhubungan. Tapi salahkah aku jika itu yang terbaik untuk menjernihkan suasana dan membiarkan si DIA melupakan aku. Memang.....memang itu yang sering menjadi persoalan dalam diri aku. Adakah aku terlalu kejam terhadap duniaku sendiri.......................

Tiada ulasan: