Sabtu, 2 Januari 2010

Pendaftaran Pelajar Baru dan MMS

Pengalaman menjadi seorang siswa tentunya satu kenangan manis bagi semua orang. Satu perasaan yang manis dan sangat mendebarkan. Menggalas harapan ibu bapa dan mencuba untuk melakukan yang terbaik, itulah janji mereka. Ibu bapa tentunya insan yang paling gembira dan tentunya berbangga apabila anaknya berjaya memasuki universiti.

Pada 27hb Disember yang lalu seramai 300++ pelajar hadir mendaftarkan diri untuk belajar di UiTM Johor. Jumlah itu adalah diluar jangkaan kerana tawaran yang dibuat adalah seramai 900++ pelajar. Walaupun sedikit jer, tapi program MMS yang dilancar tetap meriah. Semasa minggu program MMS baru-baru ini, pelbagai perkara berlaku dan berlalu begitu sahaja. Prof Kamil, big boss kat sini telah menamatkan tempoh berkhidmat sebagai pengarah di UITM Johor. Beliau akan digantikan dengan Prof Madya Dr Shohaimi, pensyarah dari Fakulti Pengurusan Maklumat. Pelbagai program di aturkan khas untuk kedua-dua pemimpin tersebut. Aku juga turut serta dan sentiasa menjadi pegawai yang menjaga protokol majlis...hehehe. Alhamdullilah, majlis yang dirancang dapat diterjemahkan dengan jayanya.

Semalam, majlis penutup MMS telah diadakan. Persembahan kata2 positif dan negatif tentunya menarik perhatian audiens. Menarik dan satu idea baru. Hari nier dan esok pula, pendaftaran pelajar baru ijazah dan tentunya jumlah yang datang mendaftar adalah tinggi. Seperti biasa, persediaan telah dilakukan dengan jayanya bagi memastikan proses pendaftaran pelajar berjalan lancar dan teratur. Walau macammanapun ini merupakan kali ke-3 sesi pendaftaran yang diuruskan oleh aku dan penambaikan sentiasa dilakukan dari masa ke semasa.

Tapi satu persoalan bermain dalam diri aku, bila la aku dapat bercuti nier? kuikuikui....

Tiada ulasan: