Rabu, 3 Jun 2009

Renovation di Kolej SR.....



Salam....

Lama koi (loghat Pahang) dah x update blog rupenyer. Minggu lepas x banyak benda yang aku boleh share ngan pengunjung blog aku nier. Hari sabtu dan Ahad lepas aku balik Pahang pegi kenduri Mat Lie - member Lepo (Gi umah pengantin pompuan jer-Padang Piol pun rasanya lebih kurang Lepo gak..hehehe). Malam Ahad ada tetamu datang umah (keluarga Epul), datang jln2 segamat tengok anak bujang dier camner life kat sini...hehehe.

Aku nak citer pasal renovation yang berlaku kat SR sekarang nier. Abis dieorang jahanamkan lantai level bawah (nak pasang mozek - lawa la nanti kolej aku), pintu bilik pelajar pun bakal digantikan. Tapi yang x tahannyer, kontraktor yang renovate kolej SR tuer parking keta kat tempat PPP. Dah 2 kali kereta aku terpaksa parking kat luar. Nak lalu pun susah gak, letak pasir ngan Bulldozer di laluan tempat parking (kalo x cekap bwk keter memang susah nak kuar).

Time bdk2 xder nier, memang rasa sunyi yang teramat sangat. Sokri cakap dier kena kaco ngan setan malam ahad baru nier (macam nak kencing aku jer...hehehe). Yang pelik tuer, asyik dier je yang kena. Basha OK plak. Ada sembang-sembang ngan haji Ros dan beberapa pengawal keselamatan pasal keselamatan di UiTM. Maklum la, bila renovation camnier ramai la Indon2 dan pekerja kontrak yang bermasalah nak mencari rezeki di UiTM. Kalo rezeki halal ok la, yang haram? yang merosakkan pelajar? Walau apapun, kehadiran pekerja asing sememangnya menggusarkan kita. Aku takut...takut terjadi apa-apa yang x diingini disini......jom fikir....

Tiada ulasan: